-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:18528 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

نحوه استدلال شيعه به آيه وضو را بيان فرماييد .
درباره آيه 6 سوره مايده و معناي ( ( الي ) ) در آن ، دانشمند و فقيه سني مذهب آقاي وهب الزحيلي مي گويد : ( ( در نزد تمامي دانشمندان و عالمان - از جمله امامان مذاهب چهارگانه اهل سنت - داخل نمودن دو آرنج در شستن واجب است ، زيراحرف ( ( الي ) ) كه براي انتهاي غايت است در اين جا به معناي ( ( مع ) ) مي باشديعني دستها را با آرنج بشوييد نه اينكه از سر انگشتان تا آرنج بشوييد مانند دو آيه شريفه ( و يزدكم قو الي قوتكم ) و ( لا تاكلوا اموالهم الي اموالكم ) كه در اين دو نيز ( ( الي ) ) به همين معنا است ، ( الفقه الاسلامي و ادلته ، ج 1، ص 218 ) و درباره نحوه وضو گرفتن پيامبر اكرم ( ص ) نيز چنين مي گويد : ودارقطني ( از دانشمندان حديث اهل سنت ) از عثمان روايت نموده كه گفت : بياييد تا مانند وضوي پيامبر ( ص ) وضو بگيريم پس صورتش و دو دستش راشست و اطراف دو آرنج را مس كرد و هم چنين دارقطني از جابر نقل نموده است كه گفت : پيامبر ( ص ) زماني كه وضو مي گرفت آب را بر دو آرنج مي ريخت . ;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.